Ana Sayfa
Duyurular
Politika Yapıcılar İçin Sosyal Medya Analitiği İle Bisiklet

Politika yapıcılar için sosyal medya analitiği ile bisiklet

Motorlu ulaşımın dışsallıklarını azaltmak ve bireysel sağlığa katkıda bulunmak için bisikletin kentsel ulaşım aracı olarak daha geniş kabul görmesi şarttır. Bu makale, vatandaşların bakış açısından bisiklet sürmenin önündeki engelleri ve itici güçleri araştırmış ve bisiklet sürmeyi teşvik etmek için politika önerileri sunmayı amaçlamıştır. Konu modelleme, makine öğrenimi ve duyarlılık analizi ile desteklenen sosyal medya analitiği uygulandı. Sosyal medya mesajlarını ilgili boyuta atamak için konu modellemesi, vatandaşların memnuniyet düzeylerini ölçmek için duygu analizi kullanılmıştır. Çalışma Türkiye'de gerçekleştirildi ve 2016 ile 2021 yılları arasında atılan 600.000'den fazla tweet'i kapsıyor. Sonuçlar, sosyal medya analizlerinin anketler ve röportajlarla uyumlu sonuçlar ürettiğini ve bisiklet sürmeyi etkileyen faktörleri başarıyla tanımladığını ortaya koydu. Dahası, zamansal değişiklikleri yakaladı ve politika oluşturmaya dinamik bir bakış açısı sağladı. Bulgular, bariyerler arasında ekonomik koşulların, fiziksel altyapının ve emniyet ve güvenliğin önemine işaret etmiş ve sürücüler arasında ayrıntılı sağlık, eğlence ve sosyalleşme konularını ele almıştır. Önerilen yeni yaklaşım geleneksel yöntemlerle karşılaştırılmış, avantaj ve dezavantajları tartışılmıştır. Politika çıkarımları elde edildi.

Çalışmalardan birinin detayları Expert Systems adlı dergide bir diğer çalışmanın detayları ise Applied Intelligence adlı dergide yayınlanmıştır. Çalışmaya aşağıdaki bağlantılardan ulaşılabilir.